Trucuri care te ajută să dormi mai bine

Lipsa somnului duce la aparitia oboselii, a agitatiei si a starilor de tensiune ce provoaca stresul zilnic, o afectiune cu care ne confruntam zi de zi si pe care incercam sa o combatem prin diferite metode.
Principala sursa a stresului cotidian este insa lipsa somnului de calitate.

1. Fa o baie calda

O baie calda este foarte relaxanta si te ajuta sa dormi mai bine. In momentul in care corpul tau intra in contact cu apa, acesta se incalzeste si isi creste temperature favorizand aparatitia starii de somnolenta.

2. Bea un ceai

Un ceai care sa te linisteasca, un ceai neindulcit pentru ca zaharul agita organismul. Ai putea sa alegi un ceai de tei, este relaxant si linistitor pentru celulele organismului tau.

3. Citeste o carte

Cartile te ajuta sa te deconectezi de la tehnologie, de ganduri si de grijile zilnice. Te ajuta sa intri intr-un univers nou in care nimeni si nimic nu te poate deranja. Citeste in fiecare seara cateva pagini inainte sa adormi si ai sa te simti mult mai bine.

4. Elimina sunetele deranjante

Ceasurile de perete, zgomotele de pe scara blocului sau de afara iti pot distrage atentia de la somn. Specialistii recomanda sa apelezi la dopurile de urechi sau sa elimini obiectele zgomotoase din dormitor.

5. Inchide televizorul

Poate ca te-ai obisnuit sa adormi cu televizorul aprins, insa aceasta solutie nu face decat sa te agite si mai mult si sa iti rapeasca momente pretioase de somn. Renunta la acest obicei si incearca sa opresti televizoul in momentul in care vrei sa dormi.

6. Incearca sa dormi cu sosete

In momentul in care corpul tau se incalzeste, starea de somnolenta apare mult mai rapid decat iti imaginezi asa ca ai putea incerca acest mic truc.

7. Bea o cana de lapte cald

Nu stiu sa iti spun exact motivul, insa atunci cand eram mica, bunica mea mereu imi dadea sa beau un pahar de lapte cald inainte sa adorm, si aveam somnul unul bebelus chiar si cand aveam sa cresc. Crede-ma, functioneaza!

8. Evita cofeina

Daca stii ca ai problem cu somnul incearca sa eviti consumul de cofeina in a doua parte a zilei. Limiteaza-te la cafeaua energizanta de dimineata, si seara opteaza pentru un ceai, un pahar de lapte sau unul de vin.

9. Apeleaza la cateva exercitii de respiratie

Daca micile trucuri de mai sus nu sunt atat de eficiente precum par, incearca sa apelezi la cateva exercitii de respiratie ce te ajuta sa te relaxezi, sa iti linistesti mintea si sa te pregatesti pentru un somn odihnitor.